فونداسيون تير و پايه قسمت دو

تيرچه سازي خرم دژ سازنده انواع تيرچه كروميت ، فولادي با جان باز و ...

فونداسيون تير و پايه قسمت دو

فونداسيون با يكپارچه سازي كف امكان فرو رفتن تير در خاك زير آن را از بين مي‌برد. همانطور كه در مقاله قبل گفته شد در زير تير اصلي، فضاهاي خالي يا حفره‌هاي خالي وجود دارند.

 

چرا به اين حفره نياز خواهيد داشت؟

 براي خريد تيرچه به سايت تيرچه خرمدژ مراجعه كنيد

شما اين را براي زماني مي‌خواهيد كه خاك اطراف آب را جذب كرده و گسترش مي‌يابد، به اين ترتيب خاك به فضاي زير تير اصلي فشار وارد نمي‌كند.

داشتن اين شكاف چيزي است كه به شما اجازه مي‌دهد نگران ترك‌هاي موجود در مصالح آجري و يا چارچوب درب نباشيد. پايه‌ها و تيرها بر روي بستر سنگي قرار مي‌گيرند، تيرهاي اصلي بر روي پايه قرار گرفته و عدم وجود خاك در زير تيرهاي اصلي شما و يا ساخت فونداسيون به اين معني است كه خانه شما حركت نمي‌كند.

حتي زماني كه از تيرچه فولادي در سازه خود استفاده مي‌كنيد هم يكپارچه سازي كف مي‌تواند در پايداري سازه بسيار مفيد باشد.

من همه چيز را به شما گفتم و حالا شايد اين توضيحات كمي براي شما قابل درك باشند. ما اخيرا تيرهاي اصلي در يك پروژه مسكوني را بتن ريزي كرده‌ايم.

ريختن 13 كاميون بتن با فاصله 30 دقيقه‌اي باعث شد تا اين فونداسيون تمام شود و اكنون حدود 80 درصد از كار كامل شده است. تمام چيزي كه باقي مانده است، ديوارهاي زيرزميني، راهروهاي تردد، پياده رو و پله‌هاي بيروني است.

براي رسيدن به همه نقاط سايت بدون آسيب رساندن به درختان، پيمانكار مجبور به استفاده از يك پمپ بتن با بازوي غول پيكر روي آن بوديم.

اين دستگاه بتن را از عقب دستگاه دريافت مي‌كند و آن را از طريق يك دسته از لوله‌هاي متصل به بازوي فشار مي‌رساند.

تمام بتن در آخر وارد قيف مي‌شود ... به همين سادگي.

اين يك نكته مهم در تصميم گيري در مورد چگونگي بتن ريزي بود. من در اغلب موارد نمي‌توانم از اين پمپ‌هاي بتن در پروژه‌هاي مسكوني استفاده كنم، اما در پروژه‌هاي تجاري بسيار رايج هستند.

 

ريختن بتن فونداسيون

بازوي پمپ مي‌تواند گسترش پيدا كرده و در تمام نقاط فونداسيون بتن ريزي كند. شما بايد از قبل پيش‌بيني‌هاي لازم را در خصوص طول بازوي بتن ريزي داشته باشيد.

ريختن بتن فونداسيون فوق العاده دشوار و منحصر به فرد است، من اغلب فكر مي‌كنم كه بتن ريزي در فصلي غير از تابستان يكي از بدترين مراحل ساخت و ساز است، البته به جز فردي كه بازوي پمپ را كنترل مي‌كند، مراحل اجراي فونداسيون در عين حال يكي از شيرين‌ترين مراحل اجراي يك پروژه ساختماني است.

در اينجا نگاهي به كنترل كننده بازوي پمپ مي‌اندازيم. اين واقعا مثل انجام دادن بازي‌هاي ويدئويي در تمام طول روز است، حداقل اين چيزي است كه اپراتور مربوطه به من گفت.

او در سايه ايستاده است و با دسته كنترل همه كارها را انجام مي‌دهد، در حالي كه افراد ديگر در حال حمل بتن مرطوب به نقاط مختلف هستند.

در برخي از پروژه‌هاي فونداسيون بتن با استفاده از تخته‌هاي سه لا مهار مي‌شوند اما نگهدارنده‌هاي فلزي، طول عمر بيشتر و راحتي بيشتري را در زمان استفاده دارند.

در زمان بتن ريزي فونداسيون نبايد در مقابل لوله تخليه بتن قرار گرفت. اگر هوايي در لوله وجود داشته باشد باعث خواهد شد بتن به شما پاشيده شود.

تمام فونداسيون را مي‌توان در يك مرحله بتن ريزي كرد. هنگاميكه كه بتن در قالب ريخته شد، دستگاه ويبره وارد بتن شد تا مطمئن شود كه كل سنگدانه‌ها به طور يكنواخت توزيع شده و هيچ حباب هوايي در آن وجود ندارد.

اين كار بسيار ساده است اما به كمي مهارت نيز نياز دارد. با ميزان ويبره كم توزيع بتن شما نامتوازن خواهد بود و ويبره بيش از حد باعث مي‌شود مخلوط بتن به سمت پايين برود و توزيع آن يكنواخت نباشد.j

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.