تيرچه بتني مورد استفاده در سقف هاي تيرچه بلوك

تيرچه سازي خرم دژ سازنده انواع تيرچه كروميت ، فولادي با جان باز و ...

تيرچه بتني مورد استفاده در سقف هاي تيرچه بلوك

تيرچه بتني در بسياري از سازه‌ها كاربرد دارد و مي‌توان آنها را در سقف‌هاي تيرچه بلوك ساختمان‌هاي زيادي مشاهده كرد. اين تيرچه‌ها را مي‌توان در ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري استفاده كرد. تيرچه در كارخانه ساخته مي‌شود و به محل پروژه حمل شده و در سقف كارگزاري مي‌شود. در زمان ساخت تيرچه بايد استانداردها رعايت شده و از بتن و ميلگردهايي استفاده شود كه مطابق قوانين باشند تا بتوانند الزامات طراح را برآورده كنند.

در زمان حمل تيرچه بتني به كارگاه ساختماني و جابجايي آنها و نصب در سقف‌ها، بايد به گونه‌اي باشد كه ضربه‌اي به تيرچه‌ها وارد نشود و بتن ترك نخورد. در صورت ترك خوردن، مقاومت تيرچه كم مي‌شود و نمي‌توان از آن در سقف استفاده كرد. زماني كه تيرچه‌ها از كاميون‌هاي حمل تخليه مي‌شود، نبايد آنها را به زمين انداخت، اين كار باعث ترك خوردن بتن مي‌شود.

در سقف‌هاي تيرچه بلوك مي‌توان از دو نوع تيرچه استفاده كرد. در برخي از سازه‌ها طراح سقف را با استفاده از تيرچه فولادي طراحي مي‌كند و سقف برخي از ساختمان‌ها با استفاده از تيرچه بتني ساخته مي‌شود. مي‌توان در طيف وسيعي از ساختمان‌ها با كاربردهاي متنوع از سقف تيرچه بلوك استفاده كرد. براي به دست آوردن مقاومت بيشتر مي‌توان تيرچه‌هايي با مقاومتي بيش از مقاومت تيرچه استاندارد ساختمان را سفارش داد. در برخي از ساختمان‌ها براي به دست آوردن مقاومتي بيشتر فاصله ميان دو تيرچه كمتر در نظر گرفته مي‌شود. فاصله ميان دو تيرچه نبايد از استانداردها بيشتر شود.

 

منبع: http://tirche-khorramdezh.com/modulesPage.aspx?modulename=viewNews&newsID=22188

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.